Skip to main content

Plastic Free July ή όταν είδα τα πράγματα αλλιώς!!

Σε λίγες ημέρες μπαίνει ο Ιούλιος κι εγώ ετοιμάζομαι για τον μήνα χωρίς πλαστικό!
Η πρώτη μου συμμετοχή στο challenge έγινε τυχαία, όταν πέρυσι χαζεύοντας στο facebook είδα μια αναφορά για το plastic free july! Ένα κλικ χρειάστηκε για να δω τα πράγματα αλλιώς και να επιλέξω να πάρω αυτό το challenge για πρώτη φορά!
Ας τα πάρουμε με τη σειρά!

Tι είναι το Plastic free July

Η δράση Plastic Free July είναι ένα παγκόσμιο κίνημα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τα πλαστικά που καταναλώνονται και κυρίως για τα πλαστικά μιας χρήσης. Βοηθάει τους ανθρώπους  να γίνουν μέρος της λύσης της μόλυνσης από τα πλαστικά ώστε να απολαμβάνουμε καθαρές παραλίες, θάλασσες και καθαρές πόλεις!
Πάνω από 250 εκατ.άνθρωποι έχουν συμμετάσχει στη δράση σε 177 χώρες!
Μάλιστα ο συγκεκριμένος Ιούλιος είναι η 10η επέτειος του Plastic Free July!!

Η δέσμευση αφορά τον μήνα Ιούλιο και τα πλαστικά μιας χρήσης! Μπορεί όμως να είναι μια αλλαγή που θα σε ακολουθήσει την υπόλοιπη ζωή σου και θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις τρόπους αντικατάστασης του πλαστικού μιας χρήσης.


Το βασικό σε αυτή τη δράση είναι ότι μπαίνεις στη διαδικασία να παρατηρήσεις πόσο πλαστικό υπάρχει γύρω μας, στο σπίτι μας, στα προϊόντα του σούπερ μάρκετ, στο μπάνιο σου, στα ντουλάπια σου και πόση απίστευτη ποσότητα πλαστικού μιας χρήσης χρησιμοποιείς καθημερινά!
Από το πλαστικό ποτήρι του καφέ, από το πλαστικό καλαμάκι, από το πλαστικό δοχείο για το take out φαγητό στη δουλειά όλα καταλήγουν στα σκουπίδια, ενώ στην καλύτερη στην ανακύκλωση.


Κάνε μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ και δες πόσα φρούτα και λαχανικά είναι συσκευασμένα σε πλαστικό περιτύλιγμα!!
Όταν θα αδειάζεις τις τσάντες σου από το σούπερ μάρκετ δες πόσο πλαστικό ψώνισες!!
Μπες στο μπάνιο σου και δες πόσες πλαστικές συσκευασίες υπάρχουν γύρω σου και στα ντουλάπια σου, πλαστικές οδοντόβουρτσες, πλαστικό σωληνάριο οδοντόκρεμας, πλαστικά μπουκάλια σαμπουάν, 10άδες πλαστικά δείγματα!!
ΣΟΚ!!

Ποια ήταν η κατάστασή μου πριν τον Ιούλιο

⇝ανακύκλωνα όλες τις συσκευασίες πλαστικές και χάρτινες

⇝πάνινες ή επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για τα ψώνια

⇝επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι και μπουκάλι που είχα ξεκινήσει να χρησιμοποιώ από τον Απρίλη


Τί άλλαξε τον Ιούλιο

Δεσμεύτηκα να ακολουθήσω το plastic free July για ολόκληρο τον μήνα!
Θα μπορούσα να δεσμευτώ για μια εβδομάδα!
Θεώρησα όμως ότι η δύναμη της συνήθειας είναι μεγάλη και γι αυτό θα χρειαζόμουν περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστώ και να διορθώσω και λάθη.

Θεώρησα ότι είναι εύκολο να μειώσω το πλαστικό μιας χρήσης που αφορούσε ποτήρια, μπουκάλια και τσάντες και γι αυτό δεσμεύτηκα και για τις 3 αλλαγές!
Οπότε έβαλα στην τσάντα μου μια πάνινη τσάντα για να έχω πάντα μαζί μου για τα έκτακτα ψώνια! Καθιέρωσα το ποτήρι του καφέ μου, πλαστικό  μεν επαναχρησιμοποιούμενο δε, το οποίο και βρήκε μόνιμη θέση όπως και το επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι μου!
Τώρα είμαι έτοιμη να το κάνω!!!

Fail stories

Ναι, υπάρχουν κι αυτά σε κάθε προσπάθεια που δεν είναι καλά οργανωμένη και διαβασμένη!

⇝Ιούλιος είναι και τα Σαββατοκύριακα θα πας να κάνεις το μπανάκι σου! παραγγέλνεις τον καφέ σου, δίνεις και το ποτήρι σου και τσουπ εμφανίζεται κι ένα καλαμάκι πλαστικό μιας χρήσης: fail

⇝δίνεις επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι του καφέ και στον σύζυγο και του εξηγείς και του λες πόσο σημαντικό κλπ κλπ και όλο το καλοκαίρι σου εμφανίζεται με πλαστικό ποτήρι του καφέ γιατί θέλει να βλέπει το περιεχόμενο: huge massive fail

⇝ πας δουλειά και δεν έχεις μαγειρέψει τίποτε να πάρεις μαζί σου και καταλήγεις να πάρεις ένα μαγειρευτό φαγητό για να αντέξεις. σου έρχεται σε πλαστική σακούλα, σε πλαστική μαύρη συσκευασία και πλαστικό διάφανο καπάκι και πλαστικά μαχαιροπίρουνα μιας χρήσης: μεγαλύτερο fail δεν υπάρχει

Δεν απογοητεύτηκα όμως, απλά οργανώθηκα καλύτερα!

⇝Σχεδίασα καλύτερα την ημέρα μου ώστε να φέρνω κάθε μέρα το φαγητό μου! και οικονομία και κανένα πλαστικό μιας χρήσης: success στο τετράγωνο!

⇝κανένα πλαστικό καλαμάκι για το σπίτι.  Αγόρασα ανοξείδωτα με στόμιο σιλικόνης για τα παιδιά που καθημερινά χρησιμοποιούσαν καλαμάκι στο γάλα τους. Τα παιδιά είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι στη μάχη για το περιβάλλον, όχι μόνο δέχτηκαν με χαρά την αλλαγή αλλά σταδιακά έχουμε καταφέρει να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση και των ανοξείδωτων: success

⇝το θέμα του συζύγου η αλήθεια είναι ότι μου πήρε έναν ολόκληρο χρόνο για να τα καταφέρω....ω ναιιι! όμως είμαι στην ευχάριστη θέση να σου πω ότι χρησιμοποιεί κατά 90% επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι για τον καφέ!!: θα το θεωρήσω success 😉

Πως ξεκινάς!

⇝Μπες στην ιστοσελίδα του οργανισμού, κάνε εγγραφή για να προσμετρηθείς στο σύνολο των ανθρώπων που θα κάνουν την προσπάθειά τους, ενώ θα μπορείς να ενημερώνεσαι με tips και καλές πρακτικές που θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις!

Σου δίνω το link της σελίδας του οργανισμού στο facebook για να διαβάσεις και να πάρεις την απόφασή σου.  Plastic Free July

⇝Ακολούθα με στο instagram και στο blog και τις επόμενες ημέρες θα ανεβαίνουν tips και πρακτικές που ακολουθώ κι εγώ! Κάποιο θα σου φανεί χρήσιμο!

Είσαι μέσα;

Αν με παρακολουθείς στο instagram ξέρεις ότι έχει γίνει τρόπος ζωής η μείωση των πλαστικών μιας χρήσης, με μικρές καθημερινές αλλαγές που κάνουν καλύτερο τον κόσμο που ζούμε, το σπίτι μας, τη γη μας!

Για όλα τα παραπάνω, θα δεσμευτώ και αυτόν τον Ιούλιο,  θα κάνω ένα βήμα παραπάνω και θα συνεχίσω να προσπαθώ αλλά και να ενημερώνω τους ανθρώπους γύρω μου.

Τι λες θα δεσμευτείς κι εσύ για έναν μήνα χωρίς πλαστικό;
Θα πάρεις μέρος στο plastic free July;

Κατερίνα
Backtoworkmommy



Comments

Popular posts from this blog

Κέρασμα στο σχολείο!

Σε λίγες ημέρες γιορτάζει ο Δημήτρης μου και έχω μπει στη διαδικασία να ψάχνω για κεράσματα για το σχολείο!! Προσπαθώ να επιλέγω πιο υγιεινές επιλογές αλλά αντιμετωπίζω κάποια δυσκολία από την πλευρά του παιδιού, καθώς βλέπει τους συμμαθητές του να κερνάνε σοκολατάκια και θέλει τα ίδια κι εκείνος!! Οπότε πρέπει να σκεφτώ κάτι υγιεινό αλλά και ελκυστικό μαζί!! θα σας ενημερώσω για το κέρασμά μας, όμως θα ήθελα να σας δείξω το κέρασμα που προσφέραμε πέρυσι στο σχολείο του και ξετρέλανε όλους μικρούς και μεγάλους! Το κέρασμά μας ήταν μπανάνες ντυμένες minions! Θα χρειαστείς: μπανάνες εκτυπώσιμο αυτοκόλλητες σελίδες Α4 και ψαλίδι Προτίμησα τις μπανάνες Κρήτης, που είναι και πιο μικρές και πιο νόστιμες. επίσης της πήρα πράσινες για να έχω περιθώριο να τις φτιάξω και να μην πάνε μαύρες στα παιδιά! Εκτύπωσα τις σελίδες μου και ξεκίνησα να κόβω και να κολλάω!! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την μπανάνα Minion και απόλαυσαν ένα υγιεινό σνακ!! Αν και όχι όλα, αφού έμαθα ότι

"Διαβάζω στο Μετρό": Εξαφανίσεις

"Διαβάζω στο Μετρό" 📚📚📚🚅🚅🚅🚅📚📚📚 Εσύ διαβάζεις στο μετρό; Μέχρι να έρθει το καλοκαίρι να με βάλω σε μια ξαπλώστρα με ένα βιβλίο αγκαλιά και να μην κουνιέμαι καθόλου (λέμε τώρα), το διάβασμά μου το κάνω στις καθημερινές διαδρομές του μετρό!! Μιας και τα διαβάζω τα ωραία βιβλία, γιατί να μην σας τα παρουσιάζω κιόλας; 😊 Οπότε, ξεκινάω από το βιβλίο που μου έδωσε η @alexiouvictoria στο #tokopitipitaevent2020 της @eleannavlastou και την ευχαριστώ πολύ πολύ!! 6 διαφορετικές ιστορίες, καθημερινές σίγουρα, θα μπορούσε να είναι ο διπλανός μου στο μετρό ο νεαρός της δεύτερης...μήπως ο κάθε ένας από εμάς δεν γράφει και τη δική του μοναδική ιστορία;  6 εξαφανίσεις, αντικειμένων, προσώπων, ψυχών!! Διαβάζεται εύκολα, ότι πρέπει για τις μικρές διαδρομές!! 6 ιστορίες , μία σε κάθε διαδρομή  😉🚅 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 Από το οπισθόφυλλο: "Έξι πρόσωπα καθημερινά, εκτεθειμένα στα απρόοπτα του βίου,άνθρωποι που κυκλοφορούν δίπλα μας, στην Αθήνα:.....Μονολογούν-κυρίω

Κάθε αρχή και δύσκολη!

Θέλω να σου πω πως μου φάνηκαν οι πρώτες ημέρες μου στη δουλειά, αν προσαρμόστηκα, πως αντέδρασαν τα παιδιά μου στα νέα δεδομένα. θέλω να σου πω ότι βρήκα δύναμη και αντοχές, από κάπου μαγικά, για να τα έχω όλα και για όλους, να μοιράζω χαμόγελα και αισιοδοξία και να μιλάω για τη δουλειά μου σαν να είναι το καλύτερο που μου έχει συμβεί (μήπως και το πιστέψω κι εγώ). Έχω αντοχές κι ας κοιμάμαι πάλι λιγότερες ώρες, λες κι έχω νεογέννητο στο σπίτι. θέλω να σου πω ότι ψάχνω οργανωτικές λύσεις για τα ψώνια της εβδομάδας, το φαγητό της εβδομάδας, τα ρούχα της εβδομάδας, τις δραστηριότητες της εβδομάδας. Για να έχω ελεύθερο χρόνο να απολαμβάνω τους θησαυρούς μου, να με απολαύσουν κι εκείνα, γιατί μου λείπουν και τους λείπω. θέλω ακόμα να σου πω ότι πάλι με τρόπο μαγικό, κάνω τις δουλειές μου μέσα στις ελάχιστες ώρες της ημέρας, ενώ πριν στο χαλαρό χρειαζόμουν όλη την ημέρα. Και το κερασάκι είναι αυτή η νέα μου περιπέτεια που επέλεξα να ξεκινήσω, η αναζήτηση και περιήγηση μου