Skip to main content

Συνέντευξη της Κωνσταντίνας από το zerowayoflifecom

Σήμερα στο blog γνωρίζουμε την Κωνσταντίνα από το zerowayoflifecom. 

H Kωνσταντίνα αν και έχει σχετικά πρόσφατα υιοθετήσει τον zero waste τρόπο ζωής είναι πραγματικό παράδειγμα για όλους εμάς που προσπαθούμε και που θέλουμε να κάνουμε καλύτερο τον κόσμο μας. 

Διάβασε τη συνέντευξή της στο backtoworkmommy και τρέξε στο instagram να ακολουθήσεις το προφίλ της για να ενημερώνεσαι καθημερινά. 

 

Πότε γνώρισες τον Zero Waste Τρόπο ζωής;

 Για πρώτη φορά ήρθα σε επαφή με τον Zero Waste τρόπο ζωής στην πρώτη καραντίνα τον Μάρτιο του 2020. Είχα μόλις πάρει την απόφαση να αφήσω την σχολή μου και έψαχνα να βρω πράγματα που με εμπνέουν και τότε ανακάλυψα στο Youtube την Blue Ollis, την Sedona Christina, την Gittenmary Johansen και την Στέλλα Καρασίμου ή αλλιώς “The Natural Minimalist”. Άρχισα, να μαθαίνω για οικολογικά προϊόντα και να ακολουθώ διάφορες συμβουλές για να μην επιβαρύνω το περιβάλλον στην καθημερινότητα μου.



Ποιες ήταν οι πρώτες αλλαγές που έκανες;

 Οι πρώτες αλλαγές στον νέο οικολογικό τρόπο ζωής που ακολούθησα ήταν η αγορά ενός θερμού , μεταλλικών καλαμακίων και ενός ανοξείδωτου παγουριού για νερό. Προσπάθησα να περιορίσω αρχικά την χρήση της πλαστικής σακούλας, χρησιμοποιώντας δικές μου υφασμάτινες είτε πλαστικές που είχα ήδη στο σπίτι από παλιότερες αγορές.

 


Ποια μετάβαση σε δυσκόλεψε περισσότερο;

 Η μετάβαση που με δυσκόλεψε αρκετά ήταν η αντικατάσταση του υγρού σαμπουάν με φυτική μπάρα στερεού σαμπουάν. Είχα αγοράσει πολλές , οι οποίες δεν δούλεψαν καθόλου σε μένα και στην αρχή είχα απογοητευτεί πολύ. Πράγμα πολύ κουτό γιατί πραγματικά εκεί έξω υπάρχουν αμέτρητες επιλογές. Με τον καιρό ανακάλυψα σαπούνια που λειτουργούν άψογα σε μένα.

 

photo by unsplash


Θα κάνεις κάποια αλλαγή αυτόν τον Ιούλιο;

Έχουν μείνει λίγα πράγματα που όντως θέλω να αντικαταστήσω οπότε θα περιορίσω τις παραγγελίες που δυστυχώς έχουν πολύ πλαστικό είτε στις συσκευασίες μεταφοράς είτε στο περιεχόμενο και είναι ρυπογόνες λόγω του διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται κατά τις μεταφορές και θα προσπαθήσω να αγοράζω ότι χρειάζομαι από φυσικά καταστήματα.

 


Πως βλέπεις τον κόσμο να ανταποκρίνεται σε αυτόν τον τρόπο ζωής;

Ποιο είναι το feedback που λαμβάνεις από το προφίλ σου;

Ο κόσμος είναι πολύ υποστηρικτικός με το κίνημα της οικολογίας και ενδιαφέρεται όχι μόνο να ενημερωθεί αλλά και να αλλάξει βασικά στοιχεία της καθημερινότητας του , ώστε να μειώσει την χρήση πλαστικού και άλλων ρυπογόνων υλικών. Πολλοί μάλιστα επικοινωνούν με το δικό μου προφίλ αλλά και με τα υπόλοιπα αξιόλογα ελληνικά οικολογικά προφίλ και κάνουν ερωτήσεις σχετικά με προϊόντα , γράφουν τις δικές τους εντυπώσεις ή και τις ανησυχίες τους. Όλα με τρομερή ευγένεια , χωρίς επικριτικό τόνο ή διάθεση.

  

Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να δοκιμάσει το low waste;

 Να αποδεχτεί και να καταλάβει ότι δεν υπάρχει Zero Waste τρόπος ζωής και ότι πάντα προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε χωρίς να ασκούμε πίεση στον εαυτό μας. Να ξεκινήσει με μικρές αλλαγές που να ταιριάζουν με τον τρόπο ζωής του και να μην κάνει υπερβολές αγοράζοντας πράγματα που δεν χρειάζεται. Για παράδειγμα, εάν δεν πίνει καφέ δεν χρειάζεται να αγοράσει θερμό ή εάν έχει ήδη κάτι που ικανοποιεί αυτήν του την ανάγκη. Νέες αγορές καλό είναι να κάνει μόνο όταν δεν έχει ήδη κάτι που μπορεί να τον εξυπηρετήσει.

 

photo by unsplash

 Μια συμβουλή για το καλοκαίρι, πως μπορεί κάποιος να είναι zero waste και στις διακοπές;

 Για οικολογικές διακοπές προτείνω να έχουμε μαζί μας παγούρι ανοξείδωτο για κρύο νερό όλη την μέρα, θερμός για καφέ ή ρόφημα της επιλογής μας, υφασμάτινες τσάντες για τα ψώνια ή την μεταφορά των αντικειμένων μας ώστε να μην αγοράζουμε πλαστικά και ένα επαναχρησιμοποιούμενο καλαμάκι της επιλογής μας (μεταλλικό, γυάλινο , σιλικόνης, bamboo). Στα αυτονόητα που πρέπει δυστυχώς να αναφέρω είναι να μην πετάμε σκουπίδια, γόπες κλπ , να μαζεύουμε 4 σκουπίδια κάθε φορά που είμαστε σε παραλία και να επικροτούμε ξενοδοχεία και δωμάτια διαμονής που έχουν οικολογικά προϊόντα όπως μπατονέτες από μπαμπού και στερεά σαπουνάκια.

 

Ευχαριστώ Κωνσταντίνα για την όμορφη συζήτηση. 

Ακολούθησε την Κωνσταντίνα zerowayoflifecom

 

Comments

Popular posts from this blog

Κέρασμα στο σχολείο!

Σε λίγες ημέρες γιορτάζει ο Δημήτρης μου και έχω μπει στη διαδικασία να ψάχνω για κεράσματα για το σχολείο!! Προσπαθώ να επιλέγω πιο υγιεινές επιλογές αλλά αντιμετωπίζω κάποια δυσκολία από την πλευρά του παιδιού, καθώς βλέπει τους συμμαθητές του να κερνάνε σοκολατάκια και θέλει τα ίδια κι εκείνος!! Οπότε πρέπει να σκεφτώ κάτι υγιεινό αλλά και ελκυστικό μαζί!! θα σας ενημερώσω για το κέρασμά μας, όμως θα ήθελα να σας δείξω το κέρασμα που προσφέραμε πέρυσι στο σχολείο του και ξετρέλανε όλους μικρούς και μεγάλους! Το κέρασμά μας ήταν μπανάνες ντυμένες minions! Θα χρειαστείς: μπανάνες εκτυπώσιμο αυτοκόλλητες σελίδες Α4 και ψαλίδι Προτίμησα τις μπανάνες Κρήτης, που είναι και πιο μικρές και πιο νόστιμες. επίσης της πήρα πράσινες για να έχω περιθώριο να τις φτιάξω και να μην πάνε μαύρες στα παιδιά! Εκτύπωσα τις σελίδες μου και ξεκίνησα να κόβω και να κολλάω!! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την μπανάνα Minion και απόλαυσαν ένα υγιεινό σνακ!! Αν και όχι όλα, αφού έμαθα ότι

"Διαβάζω στο Μετρό": Εξαφανίσεις

"Διαβάζω στο Μετρό" 📚📚📚🚅🚅🚅🚅📚📚📚 Εσύ διαβάζεις στο μετρό; Μέχρι να έρθει το καλοκαίρι να με βάλω σε μια ξαπλώστρα με ένα βιβλίο αγκαλιά και να μην κουνιέμαι καθόλου (λέμε τώρα), το διάβασμά μου το κάνω στις καθημερινές διαδρομές του μετρό!! Μιας και τα διαβάζω τα ωραία βιβλία, γιατί να μην σας τα παρουσιάζω κιόλας; 😊 Οπότε, ξεκινάω από το βιβλίο που μου έδωσε η @alexiouvictoria στο #tokopitipitaevent2020 της @eleannavlastou και την ευχαριστώ πολύ πολύ!! 6 διαφορετικές ιστορίες, καθημερινές σίγουρα, θα μπορούσε να είναι ο διπλανός μου στο μετρό ο νεαρός της δεύτερης...μήπως ο κάθε ένας από εμάς δεν γράφει και τη δική του μοναδική ιστορία;  6 εξαφανίσεις, αντικειμένων, προσώπων, ψυχών!! Διαβάζεται εύκολα, ότι πρέπει για τις μικρές διαδρομές!! 6 ιστορίες , μία σε κάθε διαδρομή  😉🚅 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 Από το οπισθόφυλλο: "Έξι πρόσωπα καθημερινά, εκτεθειμένα στα απρόοπτα του βίου,άνθρωποι που κυκλοφορούν δίπλα μας, στην Αθήνα:.....Μονολογούν-κυρίω

Κάθε αρχή και δύσκολη!

Θέλω να σου πω πως μου φάνηκαν οι πρώτες ημέρες μου στη δουλειά, αν προσαρμόστηκα, πως αντέδρασαν τα παιδιά μου στα νέα δεδομένα. θέλω να σου πω ότι βρήκα δύναμη και αντοχές, από κάπου μαγικά, για να τα έχω όλα και για όλους, να μοιράζω χαμόγελα και αισιοδοξία και να μιλάω για τη δουλειά μου σαν να είναι το καλύτερο που μου έχει συμβεί (μήπως και το πιστέψω κι εγώ). Έχω αντοχές κι ας κοιμάμαι πάλι λιγότερες ώρες, λες κι έχω νεογέννητο στο σπίτι. θέλω να σου πω ότι ψάχνω οργανωτικές λύσεις για τα ψώνια της εβδομάδας, το φαγητό της εβδομάδας, τα ρούχα της εβδομάδας, τις δραστηριότητες της εβδομάδας. Για να έχω ελεύθερο χρόνο να απολαμβάνω τους θησαυρούς μου, να με απολαύσουν κι εκείνα, γιατί μου λείπουν και τους λείπω. θέλω ακόμα να σου πω ότι πάλι με τρόπο μαγικό, κάνω τις δουλειές μου μέσα στις ελάχιστες ώρες της ημέρας, ενώ πριν στο χαλαρό χρειαζόμουν όλη την ημέρα. Και το κερασάκι είναι αυτή η νέα μου περιπέτεια που επέλεξα να ξεκινήσω, η αναζήτηση και περιήγηση μου