Skip to main content

Plastic free July σε 4 απλά βήματα από την act.low.waste


 Είσαστε έτοιμοι για το plastic free July φέτος; 

Ο Ιούλιος έφτασε και είναι η ιδανική ευκαιρία για να μειώσουμε την καθημερινή χρήση πλαστικών και γενικότερα τα απορρίμματα μας.

Γιατί είναι σημαντικό να μειώσουμε την χρήση πλαστικών; Πολλά από τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται προσδιορίζονται ως μιας χρήσης, τα χρησιμοποιούμε για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και μετά τα απορρίπτουμε. 

φωτογραφία από unsplash
Το πλαστικό ωστόσο είναι ένα υλικό που διατηρείται για δεκαετίες ή ακόμη και εκατονταετίες. Κάθε χρόνο παράγονται 300 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών σκουπιδιών, μεγάλο ποσοστό τον οποίον καταλήγουν στην θάλασσα και στην φύση, σκοτώνοντας τα θαλάσσια πλάσματα και επηρεάζοντας την ποιότητα ζωής των ανθρώπων παγκοσμίως. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2050 οι θάλασσες μας θα έχουν περισσότερα πλαστικά απορρίμματα από ότι ψάρια. 

φωτογραφία από unsplash

Φέτος το καλοκαίρι, είτε βρισκόμαστε στην πόλη είτε σε κάποιο νησί για διακοπές μπορούμε με πολύ απλό τρόπο να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας να παραμείνει καθαρός και υγιείς. 

Πώς μπορούμε να συμβάλουμε για έναν υγιή πλανήτη; Ας δούμε τέσσερα απλά βήματα! 

  1. Λεμέ όχι:

Ξεκινάμε να αρνούμαστε τα πλαστικά μιας χρήσης όταν μας τα προσφέρουν. Δεν χρειαζόμαστε άλλη μια πλαστική τσάντα από το super market, δεν έχουμε ανάγκη το πλαστικό καλαμάκι μαζί με τον χυμό μας ούτε ένα επιπλέον πλαστικό μπουκαλάκι νερό. Αυτά το πολύ απλά αντικείμενα μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με πολλαπλών χρήσεων. 

  1. Δημιουργούμε ένα kit:

Ας φτιάξουμε ένα kit που θα συμπεριλαμβάνει μια πάνινη τσάντα και ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι για νερό. Από παιδιά κουβαλούσαμε μαζί μας τα παγουράκια μας με το νερό στο σχολείο, έτσι δε χρειαζόταν να αγοράσουμε πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης. Είναι μια πολύ απλή συνήθεια που μπορούμε επαναφέρουμε στην καθημερινότητα μας.

Είδη από φέτος το καλοκαίρι τα πλαστικά καλαμάκια έχουν απαγορευτεί στις καφετέριες της Ελλάδας καθώς είναι ένας πλαστικό που δεν ανακυκλώνεται, ας είμαστε προετοιμασμένοι λοιπόν. Αν προτιμάμε τα ροφήματά μας με καλαμάκι μπορούμε να προμηθευτούμε ένα επαναχρησιμοποιούμενο καλαμάκι, υπάρχουν μεταλλικά, από μπαμπού ή ακόμα και από σιλικόνη για τους μικρούς μας φίλους που δεν θέλουμε να τραυματίσουν τα δοντάκια τους.

φωτογραφία από unsplash

Επιπλέον μπορούμε να προσθέσουμε ένα ποτήρι για τον καφέ ή και ένα σετ μαχαιροπήρουνα στην τσάντα μας αν σκοπεύουμε να πάρουμε κάτι από έξω. Έτσι δεν θα έχουμε ανάγκη τα αντίστοιχα μιας χρήσης αντικείμενα. 

  1. Μαθαίνουμε να ζητάμε αυτό που θέλουμε (ή δεν θέλουμε):

Πολλές φορές τυχαίνει να ντρεπόμαστε να ζητήσουμε τον καφέ μας στο δικό μας ποτήρι, ή να μη θέλουμε να προσβάλουμε τον άνθρωπο στο ταμείο που μας προσφέρει μια πλαστική σακούλα. Ήρθε η ώρα να μάθουμε να ζητάμε αυτό που θέλουμε ή δεν θέλουμε. Δεν είναι προσβολή να αρνηθούμε κάτι που δεν έχουμε ανάγκη, ειδικά όταν το κάνουμε για το ευρύτερο καλό. Ναι, υπάρχει περίπτωση να αρνηθούν να γεμίσουν το μπουκάλι μας με νερό σε κάποια καφετέρια, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας πτοήσει. Τις περισσότερες φορές, αν ζητήσουμε ευγενικά αυτό που χρειαζόμαστε ή αρνηθούμε αυτό που δεν έχουμε ανάγκη, οι υπάλληλοι το δέχονται με χαρά. 

  1. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε:

Όταν ξεκινήσουμε να αρνούμαστε τα πλαστικά μιας χρήσης, ξεκινάμε να τα βλέπουμε παντού γύρω μας. Συνειδητοποιώντας πόσα από τα καθημερινά αντικείμενα που χρησιμοποιούμε προέρχονται από πλαστικό, ίσως νιώσουμε πίεση. Ο στόχος είναι να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε χωρίς να ζορίσουμε υπερβολικά τον εαυτό μας. 

Κάνοντας μία αλλαγή την φορά, αφήνουμε χρόνο στον εαυτό μας να συνηθίσει και να δει τι του ταιριάζει. Κάθε φορά που συναντάμε ένα αντικείμενο της καθημερινότητας μας που η συσκευασία του είναι πλαστική μπορούμε να αναζητήσουμε τι εναλλακτικές υπάρχουν, έτσι την επόμενη φορά που θα χρειαστούμε το αντίστοιχο προϊόν θα έχουμε μια λύση χωρίς πλαστική συσκευασία. 

Ο μόνος τρόπος για να πετύχουμε να μειώσουμε τα απορρίμματα μας είναι να είμαστε ανοιχτοί στις αλλαγές, ξεκινώντας με ένα επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι καφέ ή ένα παγούρι για νερό. 

φωτογραφία από unsplash

Γεια σας!

Είμαι η Αναστασία και διαχειρίζομαι το @act.low.waste όπου ανεβάζω post σχετικά με το zero waste, τον veganισμο καθώς και άλλες πλευρές του ηθικού τρόπου ζωής.

Ακολουθήστε με στο Instagram  act.low.waste για να τα λέμε πιο συχνά ή βρείτε με https://act-low-waste.medium.com


Comments

Popular posts from this blog

Κέρασμα στο σχολείο!

Σε λίγες ημέρες γιορτάζει ο Δημήτρης μου και έχω μπει στη διαδικασία να ψάχνω για κεράσματα για το σχολείο!! Προσπαθώ να επιλέγω πιο υγιεινές επιλογές αλλά αντιμετωπίζω κάποια δυσκολία από την πλευρά του παιδιού, καθώς βλέπει τους συμμαθητές του να κερνάνε σοκολατάκια και θέλει τα ίδια κι εκείνος!! Οπότε πρέπει να σκεφτώ κάτι υγιεινό αλλά και ελκυστικό μαζί!! θα σας ενημερώσω για το κέρασμά μας, όμως θα ήθελα να σας δείξω το κέρασμα που προσφέραμε πέρυσι στο σχολείο του και ξετρέλανε όλους μικρούς και μεγάλους! Το κέρασμά μας ήταν μπανάνες ντυμένες minions! Θα χρειαστείς: μπανάνες εκτυπώσιμο αυτοκόλλητες σελίδες Α4 και ψαλίδι Προτίμησα τις μπανάνες Κρήτης, που είναι και πιο μικρές και πιο νόστιμες. επίσης της πήρα πράσινες για να έχω περιθώριο να τις φτιάξω και να μην πάνε μαύρες στα παιδιά! Εκτύπωσα τις σελίδες μου και ξεκίνησα να κόβω και να κολλάω!! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την μπανάνα Minion και απόλαυσαν ένα υγιεινό σνακ!! Αν και όχι όλα, αφού έμαθα ότι

"Διαβάζω στο Μετρό": Εξαφανίσεις

"Διαβάζω στο Μετρό" 📚📚📚🚅🚅🚅🚅📚📚📚 Εσύ διαβάζεις στο μετρό; Μέχρι να έρθει το καλοκαίρι να με βάλω σε μια ξαπλώστρα με ένα βιβλίο αγκαλιά και να μην κουνιέμαι καθόλου (λέμε τώρα), το διάβασμά μου το κάνω στις καθημερινές διαδρομές του μετρό!! Μιας και τα διαβάζω τα ωραία βιβλία, γιατί να μην σας τα παρουσιάζω κιόλας; 😊 Οπότε, ξεκινάω από το βιβλίο που μου έδωσε η @alexiouvictoria στο #tokopitipitaevent2020 της @eleannavlastou και την ευχαριστώ πολύ πολύ!! 6 διαφορετικές ιστορίες, καθημερινές σίγουρα, θα μπορούσε να είναι ο διπλανός μου στο μετρό ο νεαρός της δεύτερης...μήπως ο κάθε ένας από εμάς δεν γράφει και τη δική του μοναδική ιστορία;  6 εξαφανίσεις, αντικειμένων, προσώπων, ψυχών!! Διαβάζεται εύκολα, ότι πρέπει για τις μικρές διαδρομές!! 6 ιστορίες , μία σε κάθε διαδρομή  😉🚅 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 Από το οπισθόφυλλο: "Έξι πρόσωπα καθημερινά, εκτεθειμένα στα απρόοπτα του βίου,άνθρωποι που κυκλοφορούν δίπλα μας, στην Αθήνα:.....Μονολογούν-κυρίω

Κάθε αρχή και δύσκολη!

Θέλω να σου πω πως μου φάνηκαν οι πρώτες ημέρες μου στη δουλειά, αν προσαρμόστηκα, πως αντέδρασαν τα παιδιά μου στα νέα δεδομένα. θέλω να σου πω ότι βρήκα δύναμη και αντοχές, από κάπου μαγικά, για να τα έχω όλα και για όλους, να μοιράζω χαμόγελα και αισιοδοξία και να μιλάω για τη δουλειά μου σαν να είναι το καλύτερο που μου έχει συμβεί (μήπως και το πιστέψω κι εγώ). Έχω αντοχές κι ας κοιμάμαι πάλι λιγότερες ώρες, λες κι έχω νεογέννητο στο σπίτι. θέλω να σου πω ότι ψάχνω οργανωτικές λύσεις για τα ψώνια της εβδομάδας, το φαγητό της εβδομάδας, τα ρούχα της εβδομάδας, τις δραστηριότητες της εβδομάδας. Για να έχω ελεύθερο χρόνο να απολαμβάνω τους θησαυρούς μου, να με απολαύσουν κι εκείνα, γιατί μου λείπουν και τους λείπω. θέλω ακόμα να σου πω ότι πάλι με τρόπο μαγικό, κάνω τις δουλειές μου μέσα στις ελάχιστες ώρες της ημέρας, ενώ πριν στο χαλαρό χρειαζόμουν όλη την ημέρα. Και το κερασάκι είναι αυτή η νέα μου περιπέτεια που επέλεξα να ξεκινήσω, η αναζήτηση και περιήγηση μου